2015 Yılı ve Kitaplar

1/01/2016 02:13:00 ÖS


 Aslında bu yazıyı dün akşam yazmam gerekiyordu ama Goodreads sitesinde bir sorun vardı. O yüzden 2016 yılının ilk gününe kaldı.
Yeni yılın aslında yeni bir günden farkı yok ama yeni bir gelecek için umut ve hayaller herkes gibi beni de mutlu kılıyor.
Yeni yılda umarım yüzünüz hep güler ve elinizden kitap eksik olmaz!





2015 yılını 69 kitap okuyarak bitirdim. Oysa hedef 85 kitaptı... Bu yıl ''reading slump'' durumu benim için  çok uzun sürdü ve gittikçe o kadar  saçma bir hâl almaya başladı ki.... Zor toparlandım desem doğru olur.
25,411 sayfa! Çok mu az mı bilemiyorum ama kulağa çok güzel geliyor. :) Aslında şimdi düşündüm de bu sayı biraz daha fazladır büyük ihtimalle. Çünkü bazı kitapların Türkçe versiyonları işaretli değil.
En kısa kitabım Andy Weir'in kısa hikayesi olan The Egg, en uzun ise Kılıçların Fırtınası <3
Bu yıl Taht Oyunları serisinin devamını getirdim ve iyi ki yapmışım diyorum. Şimdi Kılıçların Fırtınası'nın ikinci kısmını okuyorum. Hedefim Nisan ayı gelmeden kalan 4 kitabı okumak! Umarım yapabilirim. Eğer siz de dizisini izlemiş ama hâlâ kitabını okumadıysanız hemen başlayın!





Okuduğum kitaplarım ortalama sayfa sayısı 368. Okuduğum kitaplar arasında en popüler olan Küçük Prens ve en az oylamaya sahip olan ise Aksiseda imiş. En yüksek puana sahip olan Kılıçların Fırtınası Kısım 1 olmuş. Puanı da 4,54! 69 kitaba ortalama verdiğim puan ise 3,7. Umarım bu sene daha da yükselir.







Bu sene olması gerekenden çok az kitaba yorum yapabildim. Bu durum ne zaman düzelir inanın ben de bilmiyorum ::(
Şimdi sıra bu sene okuduğum kitaplarda <3
Marslı bu sene beş yıldız verdiğim kitaplardan ve gerçekten hak ediyor. Meleğin Düşüşü (Angelfall) ise dört yıldız verdiklerimden ve ne yazık ki serinin devam kitaplarını bir türlü okuyamadım.





Siyah Damar 
kesinlikle önerdiklerim arasında ve dört yıldız verdiğim kitaplardan. Deli Divane ve Şahmelek ise keşke hiç okumaya başlamasaydım dediğim kitaplardan. Gözlerindeki Canavar ya da olaylı kitabımız bu sene sevdiğim kitaplardan puanı ise dört.




Kuyrukluyıldız Eken Adam bu sene içimi sımsıcak eden kitaplardan ve puanı ise elbette beş! Kan ve Yıldız Işığı Günleri'de en sevdiğim ikinci kitaplardan biri ve puanı yine beş. Cinder'ın puanı üç ama siz benim üç verdiğime bakmayın devam kitapları bir harika. Kördüğüm kitabında olacakları tahmin etmeseydim puanı beş olabilirdi ama dört. Rosie Projesi de bu sene sevdiğim kitaplar arasında ve puanı dört yıldız.





Kaçınılmaz bu sene sevmediğim kitaplar arasında puanı 2,5. Büyük ihtimalle seriye devam etmem. Trendeki Kız ise sevdiklerimden, kaçırmayın derim! Bir Artı Bir ise kesinlikle Senden Önce Ben'den daha iyi ve dört yıldızlı. Sonsuza Kadar yine sevmediklerim arasında puanı zorla 2,5. Uyumsuz serisini eski kadar sevmiyorum ama Dört kitabı güzeldi cidden. Bu kitaba da dört yıldız vermişim. Kurtlara Söyle Eve Döndüm kitabını daha iyi anlamam için sanırım tekrar okumam gerek ama şimdi bile dört yıldızlı kitaplar arasında. Kurucunun Kızı <3 tabii ki beş. Ve Kuyucaklı Yusuf ve Sabahattin Ali. Bu yıl tüm kitaplarını okumaya çalışacağım. 



Benim Uzak Yıldızım dört yıldızlı kitaplardan ayrıca kapağı bir harika. Göremediğimiz Tüm Işıklar tarihi kurgusuyla beni büyülemişti ve dört yıldızlı. Scarlet dört puan ama kesinlikle ilk kitaptan daha iyi. Yabancı ve İşgalci üç puan verdiğim kitaplardan. Kızıl Yükseliş, Mezarlık Kitabı ve Küçük Prens ise beş yıldızlı.





Eksik Parça klişeler kitabıydı ve puanı üç. Cress beş! Yeni kitaplarını merakla bekliyorum bir an önce çıksın! Karmakarışık sevmediklerim arasında. 5. Dalga'yı tekrar okumam gerek çünkü reading slump dönemi kitaplarından.  Kralların Çarpışması yine beş. Ve tabii ki Aylak Adam. Bu sene okuduğum en güzeller arasındaydı. Alıntılarına buradan ulaşabilirsiniz.



The 100 eksikliklerle dolu bir kitaptı benim için puanı ise iki. Tatlı Yalan beklentilerin yüksek olduğu kitaplardandı ve pek de istediğimi bulamadım. Puanı üç. Bayan Peregrine'nin Tuhaf Çocukları ise yine yüksek beklenti altında kalanlardan, puanı 3,5. Kafes, Her Gün ve Ölmek İçin On Üç Sebep kitapları sevdiklerim arasında yerlerini aldı. Audrey'i Bulmak ise basit bulduğum kitaplardan biri. Kırmızı Pelerinli Kent ve Middlesex'in yeri ise çok ayrı <3





Silber ve Konuş Benimle üç puan verdiğim kitaplardan. Semerkand ve İçimizdeki Şeytan yine bu sene okuduğum en en en en iyi kitaplar arasında. Kılıçların Fırtınası ise yine müthiş <3


Bu yıl neler okuduğunuzu, neleri sevip neleri sevmediğinizi ve 2016 yılı için önerileriniz bana iletmeyi unutmayın!

Benzer Yazılar

10 yorum

  1. Huhhuuu bence harika bi yıl geçirmişsinn sayfa sayın gözlerimi büyüttü maşallah saa :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ay çok teşekkür ederim :* Umarım bu sene daha fazla olur!

      Sil
  2. Huhhuuu bence harika bi yıl geçirmişsinn sayfa sayın gözlerimi büyüttü maşallah saa :D

    YanıtlaSil
  3. Gerçekten iyi bir yıl geçirmişsin bence. Çok güzel kitaplar okumuşsun, içlerinde benim hala okuyamadığım ama çok merak ettiklerim de var. Ben bu sene çok kötüydüm çünkü reading slump yaşıyorum birkaç aydır. Ayrıca okul da eklenince feci oldu. Umarım yeni yılın iyi geçer ve yeni yılda çok daha fazla ve iyi kitap okursun canım. Ben de bloguma beklerim, bu arada ADA kitabını blogumdan hediye ediyorum. Hala çekiliş sürüyor, haber vermek istedim. :) Facebook sayfasından da Kızıl Kraliçe.. Katılmak isterseniz..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ah reading slump kadar kötüsü yok ya :( Ben de bir ayı geçkin bir süre kurtulamamıştım. Okul varken ise gerçekten kitap okumak için vakit çok kısalıyor. Umarım sen de bu yıl hem daha çok kitap hem de çok daha güzel kitaplar okursun :)

      Sil
  4. Bir okur olarak bence de güzel işler başarmışsınız. Tebrik ederim. Mutlu yıllar

    YanıtlaSil
  5. Avrupa ve anadolu yakasında evden eve nakliyat, yük taşıma, istanbul nakliye, nakliyeciler, kamyonet nakliyat hizmetlerini Yamaç Nakliye firması olarak sunuyoruz.

    YanıtlaSil

Teşekkürler

Bumerang

Bumerang - Yazarkafe