Okuma Etkinliği || Melissa Landers - Yabancı (Yabancı #1) || Kitap Yorumu

6/27/2015 07:06:00 ÖS


Sayfa Sayısı: 423
Baskı Yılı: 2015
Dili: Türkçe
Özgün Adı: Alienated
Yayınevi: GO! Kitap
Çevirmen: Demet Orhan
Editör: Nurten Hatırnaz
Seri Sıralaması: 1/2
Kitap Kokusu Puanı: 3/5
UZAYLILAR İNSANLARLA İKİ YIL ÖNCE BAĞLANTI KURDU.
ŞİMDİ DE DÜNYALI CARA, ONLARDAN BİRİNİ EVİNDE MİSAFİR ETMEYE HAZIRLANIYOR.

Gezegenler arası öğrenci değişim programı kapsamında evinde L’eihrli bir lise son sınıf öğrencisini ağırlamaya hazırlanan Cara, bu sayede hem hayallerindeki üniversiteye ücretsiz gidebilecek hem de o gizemli L’eihrliler hakkında gazetecilerin uğruna öleceği bilgiler edinecektir. L’eihrli öğrenci Aelyx’in, ayakları yerden kesen yakışıklılığı da cabası.

Ama işler hiç de düşünüldüğü gibi yolunda gitmeyecektir, çünkü Aelyx’i okulda istemeyenler de vardır ve sayıları hiç de az değildir. Tehdit mektupları almaya başlayan Cara bir süre sonra Aelyx ile okula polis eşliğinde gitmek zorunda kalacaktır.

Okuldaki herkes tarafından dışlanan Cara’nın artık tek arkadaşı Aelyx’tir. Üstüne üstlük Cara ona sırılsıklam âşık olmuştur. Öte yandan Aelyx’in de ölümcül sonuçlar doğurabilecek sırları vardır. Büyük bir tehlikeyle karşı karşıya olan Cara hem kendi hem sevdiği çocuğun hayatı hem de gezegeninin geleceği için bir ölüm kalım savaşı vermek zorundadır.
Ecrin ve Müge ile okuyacağımız çoğu kitap aynı olunca biz de beraber okuyalım ve beraber yorum girelim dedik. Okuma etkinliğimizin ilk kitabı da GO! Kitap ile raflardaki yerini alan ve geçtiğimiz günlerde ikinci kitabı İşgalci'yi de raflarda gördüğümüz Yabancı.

Ecrin ve Müge'den daha fazla boş vaktim olduğundan ben kitabı bir buçuk günde bitirdim . Bu yüzden bizimkisi pek okuma etkinliği olmadı sadece beraber başlamış olduk. :) 

Gezegenler arası değişim programı mı? dediğinizi duyar gibiyim sanki. :) Evet, doğru duydunuz. İnsanlar ve L'eihrliler iki yıl önce bağlantı kurmuşlardır ve ilişkilerin daha sağlam olması adına insanlar ve L'eihrlileri arasında değişim programı düzenlenir.
Cara okulun birincisi ve örnek öğrencisi. Okulun hepsiyle arkadaş ta ki değişim programı ile L'eihrli Aelyx'i evinde konuk edene kadar...
L'eihrliler ile Dünya'nın ittifak kurması ne yazık ki herkes tarafından hoş karşılanmıyor. Hem Dünyalılar hem de L'eihrliler tarafından. Aelyx ve iki arkadaşının Dünya'ya gelmesi ile birlikte de tepkiler daha da büyüyor ve şiddet daha da artmaya başlıyor. 
L'eihrliler her ne kadar insanlar gibi görünseler de aslında bizden çok farklı olduklarını sayfalar ilerledikçe öğreniyoruz. Mesela L'eihrliler birbirleri ile telepatik olarak konuşabilir ve birbirlerine düşüncelerini ve duygularını aktarabilirler. Bunları daha ilk sayfadan öğreniyoruz şaşırdım mı yoksa garipsedim mi bende bilemedim. 
Cara'nın ağabeyi de bu arada L'eihr gezegenine gidecektir ve yukarıda da bahsettiğim gibi Cara'nın evlerine de Aelyx gelecektir.

Kıza kuşkuyla yan yan bakan Aelyx, çikolata parçasını ağzına attı. Saniyeler sonra yüzü tiksintiyle çarpıldı ve dar yoldan koşarak çıkıp çikolatayı yere tükürerek "İğrenç!" dedi.
"Ciddi olamazsın. Çikolata tanrıların yiyeceğidir."

Aelyx de insanlar ve L'eihrliler arasında yapılması planlanan ittifaka karşıdır. Hadi yine sadece Aelyx olsa yine iyi ama Dünya'ya değişim programı ile gelen diğer iki arkadaşı da bu ittifaka olumsuz bakmaktadırlar. Bu ittifakı bozmak için planlar yapmaya başlayan Aelyx, iki arkadaşının da ona yardım etmesiyle tepkileri üzerlerine çekmeye başlıyorlar. Bundan sonra olaylar öyle bir karışıyor ki spoiler olacak diye bahsetmiyorum ama benden söylemesi sinirinizden tepinebilirsiniz.
Biraz da L'eihrliler'den bahsetmek istiyorum. Öncelikle nereli oldukları ve gezegenlerin ismini yazmak çok zor! Ciddiyim şu yorumda nasıl daha az  L'eihrliler kullanabilirim diye düşünmeye başlamış olabilirim. :) Düşüncelerini ve duygularını birbirlerine aktarabiliyor ve hissettiriyorlar demiştim bunun haricinden yetiştirilme ve doğma yöntemleri de bir hayli farklı. Aelyx'in kitap boyunca pek çok kez bahsettiği üreme programı adında bir şey var. Bu programın amacı her bakımdan kusursuz bir şekilde neslin devamını sağlamak. Uzun zamandır bu şekilde gezegenin nüfusu arttırılıyor. Böylece tüm nesil boyunca kusursuz vatandaşlar elde edilebiliyor. Ben İşgalci'yi de okuduğum için Yabancı'da bahsedilmeyen bazı şeyleri de biliyorum ve ne yazık ki hangi bilginin hangi kitapta geçtiğini biraz unutmuş olabilirim ama endişe etmeyin spoiler sayılacak şeyleri söylemem :) Bu bahsettiğim üreme programında o kadar fazla bahsediliyor ki içimden '' E yeter artık!'' demiş olabilirim. Aelyx bu programı öyle bir anlatıyor ki kitap boyunca sanırsınız ki her şey bu program sayesinde olmuş. Yani en ufacık bir şeyi bile bu programa bağlaması biraz garip oldu. Ama bir sorun değil bir de ben bunları sadece ilk kitabı okuduğum zaman için diyordum ikinci kitapta o gezegen hakkında daha fazla bilgi öğreneceğimiz için bu programı önemini de anlamış oldum. Yani benim az önceki sitemimi pek de önemsemenize gerek yok :) 
Herkesin de tahmin ettiği gibi Cara ve Aelyx'in arasında bir aşk doğacak ama yazar bunu öyle güzel ayarlamış ki vıcık vıcık bir aşk söz konusu bile değil. Kitabın bu yönü de benden bir yıldız kaptı.
Beklentilerin ne çok az ne de çok yüksek tutulmadığı takdirde benim gibi keyif alacağınız bir kitap. Kurgusu her ne kadar tahmin edilebilir olsa da akıcı olması kendisini okutturmayı başarabiliyor. 
İşgalci yorumunda görüşmek üzere :*

Benzer Yazılar

0 yorum

Teşekkürler

Bumerang

Bumerang - Yazarkafe