14. GKK Blog Turları || Beyaz Yakalı Serseriler - Janet Evanovich || Yorum

12/23/2014 06:36:00 ÖS


Sayfa Sayısı: 336
Baskı Yılı: 2014
Dili: Türkçe
Yayınevi: Martı
Çevirmen: Didem Uğur
Kitap Kokusu Puanı: 3/5

İyi olmak şanslı olmaktan her zaman daha iyidir. Adım, Stephanie Plum. Kuzenim Vinnie'nin kefalet ofisinde çalışıyor, mahkemeden kaçan suçluların peşine düşüyorum. New Jersey, Trenton'da üç katlı tuğla yığınından oluşan bir binada, düşük kiralı ve hiçbir çekiciliği olmayan bir dairede yaşıyorum. Orta boyluyum. Fiziğim idare eder. Ortalama bir zekâm olduğuna adım gibi eminim. Berbat bir işim olduğuna da.

Kısacası hayat zor ama yine de en iyi arkadaşım Lula sayesinde çok da eğlenceli. Bir de buna beni sürekli evlendirmeye çalışan ailemi, peşimdeki azılı düşmanları ve âşıkları ekleyin. İşte karşınızda Stephanie Plum'ın tuhaf hikâyesi!

"Evanovich'in karakterleri ve onları ele alış biçimi çok acayip."
-The New York Times-

"Cüretkâr, yoldan çıkaracak kadar fena ve inanılmaz başarılı. Evanovich'in Stephanie Plum serisi çok ama çok eğlenceli." 
-The Washington Post-

"Stephanie Plum özel ve zeki bir karakter olmanın yanı sıra, çok iyi bir mizah anlayışı olan muhteşem bir kadın kahraman."
-Daily Mail-

Ve  Stephanie Plum fırtınası farklı yayıncıyla kaldığı yerden devam ediyor. Stephanie Plum serisini veya Janet Evanovich adını büyük ihtimal duymuşsunuzdur. Duymadıysanız sizi hemen Stephanie Plum serisinin ilk kitabı olan One for the Money kitabına gönderiyorum. Şimdi 294 bini geçen ve her gün artmaya devam eden oylamasıyla dikkatinizi seçmiştir.
Martı Yayınları'ndan içeriğinin matraklığı ile uyumlu olan ve orjinal kapaktan bin kat daha güzel olan bu tatlı mı tatlı kapakla çıktı. 
Stephanie Plum kefalet avcısı ya da biz ona kelle avcısı diyebiliriz. Mahkemeden kaçan serserilerinin peşine düşüp, kefaleti almak için çırpınan cesur bir kadındır. Plum, hem bu serseriler ile uğraşır hem de annesinin ona evlendirme çabalarıyla....
Öncelikle Beyaz Yakalı Serseriler bağlı bulunduğu serinin 17. kitabı ama bende çoğu okuyucuyu gibi ilk kitabını okumamıştım. Bu durum kitabı anlama yönü olarak etkilemiyor ama ben yine de elimde imkanım olsaydı bu kitabı okumadan önce en azından ilk kitabını okumak isterdim. İlk kitabı okusaydık belki Plum'un işini anlama da zorluk yaşamazdım. Evet, işini anlamakta zorlandım. :D
Bir elinde silah, bir elinde şok tabancasıyla... İlk başlarda polis gibi bir şey sanmıştım ama tabii bu uzun sürmedi. Onun dışında ise Ranger ve Morelli yanı iki sevdiği adam ile arasında geçen olaylar hakkında daha fazla bilgiye sahip olsaydım. Plum'ın onlara karşı neler hissetiğini daha iyi anlardım diye düşünüyorum ama bunlar kitabın geneline bakarsak çok küçük ayrıntılar ve pek de kafaya takma gereği yok. :) Yani kitabı alırken ya anlamazsam gibi bir korkuya kapılmanıza hiç gerek yok. :D
'One for the Money'flim uyarlamasından
Stephanie Plum, rolde ise Katherine
Heigl bulunuyor.
Stephanie Plum, işi gereğiyle başı beladan ve serserilerden bir türlü kurtulamıyor. Bir gün kendinizi vampir sanan birini yakalamaya çalışırken diğer gün yıllar önce öldürdüğü adamın sokağın başında kendisiniz izlerken yakalayabiliyor. Kitabın aksiyonu hiç düşmüyor, One for the Money kitabı yanı ilk kitabın flim uyarlamasını izlemedim ama Beyaz Yakalı Serseriler'i okurken kafamda canlandırmak oldukça kolaydı, sanki bu kitap da flim olması için yazılmış gibiydi ve başlarına sürekli bir iş gelmesi kitabın akıcı olan diline biraz akıcılık katmış.
Stephanie Plum, ülkemizde bu kadar fazla olmasa da özellikle ABD'de oldukça popüler,öyle ki Beyaz Yakalı Serseriler serinin 17. kitabı olmasına rağmen Goodreads'te 48 bini geçik okunma sayısı bir hayli iyi.
Ve son olarak Ranger ve Morelli'den bahsetmek istiyorum. Morelli Stephanie'ye aşık ve bunu belli ediyor-az da olsa :P-. Esasında Morelli ve Plum sevgili gibi bir şey ama araya girip duran ve bazen değil çoğu zaman Stephanie'nin Morelli'yi aldatmasına sebep olan biri var... Ranger. Ranger, Plum'ın eski sevgilisi ama hiçte eski sevgili gibi değiller benden söylemesi. Stephanie bu iki adam arasında sıkışıp kalmışken artık bir seçim yapması gerektiğini biliyordur. 
Serinin şuan için çıkan son kitabı 21. sırada olan Top Secet Twenty-One bu yılın haziran ayında yayınlanmış.
 Polisiye kitap okumak istiyorum ama polisiye türünü okurken sıkılıyorum diyorsanız -böyle düşünenlerin sayısı oldukça fazla- size hemen Stephanie Plum serisini öneriyorum. Kitapta komedi tadında polisiye var ve Plum'ın hayatı baştan sona suçlular ile oluştuğundan dolayı karakterimizin özel hayatında bile biraz mizah ve bolca aksiyon görmek çok kolay.




a Rafflecopter giveaway

Benzer Yazılar

1 yorum

  1. INSTAGRAMIM YOK, DİĞER BÜTÜN ŞARTLAR TAMAM HERKESE BOL ŞANSLAR :)

    YanıtlaSil

Teşekkürler

Bumerang

Bumerang - Yazarkafe