Tag: Would You Rather ? | Hangisini Seçerdiniz ?

9/01/2014 05:15:00 ÖS

Bu aralar sürekli ya etkinlik ya tag ya da mim üzerine yazılar yazıyorum. Yakın zamanda çok güzel kitaplara yorumlar gelecek ama biraz beklemeniz gerek. :) Şimdi gelelim yeni konumuza Hangisini Seçerdiniz? blogları takip ediyorsanız karşınıza mutlaka çıkmıştır. Sıra  benim cevaplarıma geldi. :) Bir Kitap Delisi'ne beni etiketlediği için teşekkür ediyorum ve cevaplar...

1- Çok kitaptan oluşan seriler mi ya da tek kitaplar mı ?
Seri kitapları seviyorum ama tercihim tek kitaplar. Eğer yaşadığınız ülkede seri 
kitaplar yarım yamalak yayınlanıyor ve özgü kelimeler ile dolu olan eserler farklı farklı çevirmenlerin eline düşüyorsa ve bu  çevirmenlerin diğer kitaplardan haberi yoksa seri kitapları sevmemi bekleyemezsiniz. Evet bu konuda çok doluyum. Sırf devamı yok diye okumadığım ya da çevirisinde sorun var diye okumadığım bir sürü seri var. Ama tek kitapların tek sorunu kötü  çeviri.  O yüzden kesinlikle tek kitaplar.

2- Sadece kadın yazarları mı yoksa erkek yazarları mı okumak ?
Böyle bir ayrımım yok zaten kim kitabın konusunda önce yazarın cinsiyetine bakıyor ki. Ama kitaplığımda üstünlük kadın yazarlarda. Yani bu konuda seçim yapamam.

3- Kitapçıya gidip kitap almak mı , İnternet üzerinden kitap almak mı ?
Kitap kargosu beklemeyi her ne kadar sevmesem de internet üzerinden almak daha avantajlı olduğu için internet.

4- Film olan kitaplar mı dizi olan kitaplar mı ?
Ben ne film izlemeyi ne de dizi izlemeyi sevmiyorum hatta izlemiyorum bile desem yeridir. Bu yüzden bu konuda bir fikrim yok ama dizi olarak bir aralar bakındığım Game Of Thrones gayet başarılı. Film olarak izlediğim 3-5 tanesinde ise öyle çok hoşuma giden olmadı. Bu yüzden GOF sayesinde dizi kazanıyor.

 5- Günde 5 sayfa okumak mı yoksa haftada 5 kitap mı ?
Haftada 5 kitap okuyan var mı ? Kesinlikle haftada 5 kitap.

6- Profesyonel bir yazar olmak ya da profesyonel bir yorumcu olmak ? 
İşte benlik soru. Yazarlığa yeteneğim var mı yok mu bilmiyorum. Olsa da yazar olmayı düşünmem. Yorum işi tam benlik hatta profosyonel eleştirmen daha doğru olur. Çünkü bir şeyleri eleştirmeyi ya da yorum yapmayı çok seviyorum.

7- En sevdiğiniz 20 kitabı tekrar tekrar okumak mı yoksa her gün daha önce okumadığınız yeni bir kitabı okumak mı ?
Daha önce okumadığım yeni bir kitabı okumak daha mantıklı. Çünkü bir kitabı ne kadar çok okursan okudukça o kitabın eksiklerini göreceğime inanıyorum ve çoğu zaman öyle olduğu için sevdiğim kitapları öyle açar açar okumam.

8- Kütüphanede çalışmak mı kitap satıcısı olmak mı ?
Şimdi satıcı olsan ayak işi falan yaparsam hiç çekemem. O yüzden kütüphane diyorum hem satıcı olsan kitap mı okuyacaksın yoksa gelenlerle mi ilgileneceksin. Kütüphane tam benlik olur.

9- Favori türünüzden kitaplar okumak mı yoksa favori türünüz hariç diğer her türden kitaplar okumak mı ? 
Favori bir  türüm olsaydı bu soruya içtenlikle cevap verirdim ama maalesef yok. Olduğunu düşünerek cevap vereyim en iyisi. Her türü seçiyorum. Art arda aynı türü okumak beni çok sıkıyor bunun favori olduğunu düşünsem bile.

10 - Sadece fiziksel kitap kopyalarını okumak mı yoksa sadece e-kitap okumak mı ?
E-kitap zaten tercih etmiyorum. Kitabın kitaplığında yer kaplaması daha bir güzel oluyor.


Benim etiketlediğim: Kitap,Kedi,Kahve  :)
Kolay gelsin. :)

Benzer Yazılar

0 yorum

Teşekkürler

Bumerang

Bumerang - Yazarkafe