GKK Blog Tur || Petey || Kitap Tanıtım + Yorum + Gerçek Yaşam Öyküleri + Çekiliş

6/19/2014 12:51:00 ÖS




Sayfa Sayısı:269
Baskı Yılı: 2014
Dili: Türkçe
Yayınevi: Beyaz Balina
Çevirmen: Aslı Anar
Kitap Kokusu Puanı: 4/5
Beyin felciyle doğup doktorların yanlış teşhisleri sonucu zihinsel engelli kabul edilen Petey, iki yaşındayken ailesi tarafından, akıl hastanesine gönderilmek üzere terk edilir. Ufacık yaşında terk edilse de hayata sımsıkı tutunur Petey. Ailesi ondan vazgeçmiştir belki ama o, hayattan vazgeçmez. Yeni evinde şartlar ne kadar ağır olursa olsun mutlu olmak için bir neden bulmakta hiç mi hiç zorlanmaz. Ve bu özelliğiyle etrafındaki herkesi kendine hayran bırakır.



Mevsimler değişir, yıllar geçer; Petey büyür, yaşlanır… Dostları istemeyerek de olsa onu birer birer terk eder. Petey de bir daha incinmemek için artık kimseyle arkadaşlık etmek istemez. Ta ki gönderildiği huzurevinde Trevor Ladd adındaki bir çocukla tanışana dek. Çok geçmeden ayrılmaz iki dost olan bu küçük çocuk ve yaşlı adamın birbirlerinden öğrenecekleri çok şey vardır.
Gezgin Kitap Kardeşliği olarak bu turumuzda gerçek bir yaşam öyküsünü anlatan kitap olan Petey'i konuk ediyoruz.
Gerçek yaşamdan alınan kitaplar beni diğer kitaplara göre daha fazla etkiliyor ve bazen böyle yaşamlarda varmıymış dememi sağlıyor.
Petey ve Ben Mikaelsen
Petey , beyin felciyle doğmasına rağmen doktorların yanlış teşhisleri sonucu zihinsel engelli kabul ediliyor. Zihinsel engelli olduğu düşünülerek hiçbir tıbbi destek almadan gerçekten zihinsel engeli olan ya da deli iması bulunan
kişilerin yanında bebekliğinden itibaren yaşıyor.
Petey'in zihinsel engelli olmadığını düşünen az da olsa bir kaç kişi çıkıyor ama bunların hiçbirisi doktorun verdiği teşhisi değiştiremiyor. Böylelikle Petey kendi kabuğuna çekilerek kendini kesşfetmeye çalışıyor. Petey'in bu zorlu hayat mücadelesinde belki benim hayatım boyunca hiç sahip olmayacağım kadar sadık ve onu gerçekten seven , değer veren insanlarla karşılaşıyor. Hepsi Petey'in hayatını değiştirirken ellerinde olmayan sebeplerden ötürü onu bu zorlu hayatında yalnız bırakırlar. Esteban , Calvin , Cassie , Owen ve Trevor. Bu 5 olağanüstü sevgi dolu kişi Petey'i hayata bağlayan ve ona yaşama gücü veren kişiler. Herkesin hayatında bir tane bile olsa bulunması gereken özelliklere sahipler ve ben şu an hayatımda böyle insanlara sahip değilim. Petey'in hayatının bu yönünü çok kıskanıyorum. Aslında Petey'in arkadaşlarından ziyade kendisinin yaşama sevincini de kıskandığımı fark ettim. 2 yaşındayken ailem beni bırakıp gitseydi beni yaşama bağlayacak bir şey kalır mıydı daha doğrusu görür müydüm ?Buna benim cevabım hayır.  
Peki yazarımız bu hikayeyi nereden öğrenmiş ? Bu da kitabı okuyacaklara küçük bir sürpriz olsun :) 
Kitap gerçek dokunaklı ama yazar kitabı daha fazla çocuklara hitap edecek şekilde yazdığı için etkileyeceğini büyük ölçüde kaybetmiş. Kitabın tek sorunu buydu.
Sizde Petey'in hikayesini öğrenmek isterseniz çekilişimiz altta ^_^

Gerçek Yaşam Kitapları

  • Adı: Aylin 
  • Kız Kardeşim İçin
  • Sadako
  • Sol Ayağım
  • Mavi Saçlı Kız
  • Türkan
  • Füreya
  • Bir Dinazor'un Anıları
  • Afrikalı Leo
  • Lüsyen
  • Bir Varmış Bir Yokmuş - Bir Yokmuş Bir Varmış ( Hem kurgu hem gerçek)
  • Buraya Kadarmış
  • Bir Bilim Adamının Romanı

Bunlar sizin için seçtiklerim daha fazlası için burayı ziyaret edebilirsiniz.








a Rafflecopter giveaway

Şansınızı ikiye katlamak isterseniz Facebook çekilişimize katılmayı unutmayın ;)

Benzer Yazılar

0 yorum

Teşekkürler

Bumerang

Bumerang - Yazarkafe