Yorum: Jojo Moyes - Sevgilimden Son Mektup

4/05/2014 03:35:00 ÖS

Yazar: Jojo Moyes
Çevirmen: Solina Silahlı
Sayfa Sayısı: 480
Yayım Tarihi: 2013
Dili: Türkçe
Yayınevi: Pegasus Yayınları
Tür: Günümüz/Tarihi Aşk
Goodreads Puanı : 3,95
Kitap Kokusu Puanı: 4/5
Satın Almak İçin: Kitap Sihirbazı





Zamanımız için unutulmaz bir karşılaşma – 40 yıla yayılan sofistike ve sürükleyici bir aşk hikayesi


Yıl 1960. Jennifer Stirling bir hastanede uyanır, hiçbir şey hatırlamıyordur; ne geçirdiği trajik trafik kazasını ne kocasını ne de kim olduğunu. Kendi yaşamında tam bir yabancı gibi hissediyordu, ta ki sadece “B” olarak imzalanmış, kocasını terk etmesini isteyen, tutkulu bir mektup bulana kadar.

Yıllar sonra, 2003′te gazeteci Ellie gazetenin arşivinde unutulmuş, esrarengiz bir mektup bulur. Mektubun ardındaki hikayeye takılır ve  bocaladığı kariyerini kurtarabileceğini düşünerek umutlanır. Belki eğer bu iki aşık mutlu sonlarına ulaştıysa, kendisi de karmaşık ilişkisinde bir mutlu son bulabilir. Ellie’nin araştırması geçmişi yeniden yazacak ve kendi modern aşkında gerçekleri görmesine yardımcı olacaktı.

Sersemletici bir sonla büyüleyici ve sarhoş edici bir aşk hikayesi olan Sevgilimden Son Mektup, Bir Gün ve Edebiyat ve Patatesli Turta Derneği kitaplarını severlerin özellikle beğeneceği bir roman.











 Jojo Moyes’in adını Senden Önce Ben kitabıyla duymuştuk ve ülkemizde de ilk olarak o kitap yayınlanmıştı. Aslında Sevgilimden Son Mektup yazarın Senden Önce Ben kitabından önce yazdığı ve benim Senden Önce Ben’den daha çok sevdiğim kitabıdır.
Biri geçmişte biri günümüzde yer alan iki farklı karakterin birbirlerini bulması ve karakterlerin hayatlarının değişmesini okumayı çok seviyorum. Belki bu tür konuyu sevmemin nedeni gerçek hayatta yaşanılması biraz zor olduğu için olabilir.
Jennifer Stirling , 1960 yılında geçirdiği kaza nedeniyle geçmişinin parçalarını bir araya getiremiyordur. Başarılı bir iş adamının karısıdır ama geçmişini unutmasıyla aralarında ki var olup olmadığı bile bilmediği  aşkın artık olmadığı fark eder. Jennifer geçmişini ararken 2003 yılında Ellie birtakım mektuplar bulur. Şiirsel bir dille yazılan ve mükemmel bir aşkı tasvir eden bu mektupların ardına düşen gazeteci kızımız bu mektuplar sayesinde hem kendi yanlışlarını düzeltecek hem de hayatına yeni bir yön vermek için cesaret bulacaktır.
Ellie Haworth , evli bir adamla ilişki yaşıyordur . Arkadaşları ne kadar uğraşsa da bir türlü sevdasından vazgeçmez ta ki gönlünü aşkını kazanan bir adamla tanışana dek ….
Jojo Moyes karakterlerin yaşadığı duyguları içtenlikle yazmayı başardığını düşünüyorum. Bir 1960 yılında bir 2003 yılına yolculuk etmek , 60’ların İngiltere’sini hissetmek kitabı daha çok sevmeme neden oldu.
Senden Önce Ben kitabıyla karşılaştırmak her ne kadar istemesem de Sevgilimden Son Mektup’ta yazarın dilini daha çok sevdim ve bence konu Senden Önce Ben’e göre bir derece daha güçlüydü.
Senden Önce Ben kitabını sevdiyseniz bu kitabını da seveceğinizi düşünüyorum ama ben gibi Senden Önce Ben’i sevmediyseniz
(fazla abartıldığını düşünüyorum ) yazara bir şans daha verebilirsiniz.








Benzer Yazılar

0 yorum

Teşekkürler

Bumerang

Bumerang - Yazarkafe