Yorum: Neil Gaiman - Yolun Sonundaki Okyanus

3/28/2014 04:30:00 ÖS


Yazar: Neil Gaiman
Çevirmen:   Zeynep Heyzen Ateş
Sayfa Sayısı:  177
Dili: Türkçe
Yayınevi: İthaki Yayınları
Yayın Tarihi: Kasım 2013
Tür:  Fantastik / Korku
Goodreads Puanı: 4,02
Kitap Kokusu Puanı: 5/5




Bir kelebeğin kanatları kadar narin ve hüzünlü.
Karanlıktaki bir bıçak kadar  tehditkâr ve korku verici.

Yolun Sonundaki Okyanus, ödüllü yazar Neil Gaiman’dan, çıktığı ilk hafta çok satanlar listesinin zirvesini zorlayan, yepyeni bir roman. Gaiman’ın kendi tabiriyle; Anansi Çocukları’ndan sonra yazdığı ilk yetişkin romanıİthaki Yayınları tarafından yayınlanan ve çevirisi Zeynep Heyzen Ateş tarafından yapılan kitap, fuar boyunca İthaki standında olacak. 7 Kasımdan itibaren ise tüm kitapçılarda.

Neil Gaiman, sarsıcı eseri Yolun Sonundaki Okyanus’ta, insanı insan yapan tüm duyguları ortaya çıkarmakla kalmayıp, okurlarını onları çevreleyen karanlıklardan korunmaları için geçmişin sığınağına davet ediyor.

Hikâye, kahramanımızın çocukluğuna dönmesi ve evinin yanındaki gölün aslında bir okyanus olduğunu iddia eden Lettie Hempstocka dair anılarının canlanmasıyla başlıyor. Bu andan sonra; küçük bir çocuğun fazlasıyla ürkütücü, garip ve tehlikelerle dolu geçmişine doğru bir kapı açılıyor.

Artık, yolun sonunda neyle karşılaşacağını kahramanımız da bilmiyor…


Neil Gaiman’dan okuduğum ilk kitaptı ve okurken sürekli ‘’Yazarın diğer kitaplarını da getirin bana !’’ diye naralar atarak okudum .
Yorumunu yazarken bu kadar zorlanacağımı ve kitaptan bu kadar etkileneceğimi bilmiyordum. Bence sizde yorumumum devamını okuyarak vakit kaybetmeyin ve kendinize bir Neil Gaiman kitabı alın . Benden söylemesi :)
Aslında kitabın konusuna değinmek istemiyorum kitabın tanıtım yazısında da fark ettiğiniz gibi içerikten pek bahsedilmiyor. Kitabın her sayfasında farklı bir gizem var ve ben bunlardan birini söyleyip de okuma şevkinizi kırmak istemiyorum ama konuya birazcık anlatacağım.

İlk olarak kitabın karakterinin adını öğrenemiyoruz bu yüzden kahramanımız diyeceğim.
Kitap ,7 yaşındaki kahramanımızın evinde kalan maden işçisinin ölmesiyle başlıyor.  Kahramanımızın hayatı  madencinin ölümünden sonra tanıştığı Lettie Hempstock ile değişiyor. Konudan sadece bu kadar bahsedebilirim , devamı kitapta :)

Neil Gaiman bana bu kitapla yetişkinlerin içerisinde o küçük masum çocuğun her zaman yaşadığına , göle okyanus demeyi okyanus sandığı gölü bir kovanın içerisine sığdırabileceğime inandırdı . Yolun Sonundaki Okyanus kelimelerle tarif edilemez duygular yaşatıyor  bir taraftan korku dolu bir dünyaya adım atarken bir taraftan küçük bir çocuğun temiz kalbiyle tanışmamızı sağlıyor.


Hayal edemeyeceğiniz kadar fantastik ögelerle dolu bir dünyaya adım atmak istiyorsanız Yolun Sonundaki Okyanus’un iyi bir seçim olacağına eminim.

Benzer Yazılar

0 yorum

Teşekkürler

Bumerang

Bumerang - Yazarkafe