Kitap Haberleri

9/21/2013 12:58:00 ÖS

Engellerini aştı, tek eliyle iki kitap yazdı

Erzincan’da engelli bir vatandaş diğer engelli kişilere örnek olacak bir azim göstererek, 10 yıl içerisinde sadece tek elini kullanarak 2 kitap yazdı.
Engelli vatandaş Turan Keleş, “Şükrettim ve sabrettim, mükafatını da gördüm. Engellinin de bu gibi şeyleri başaracağından eminim. Azimli olduktan sonra her engeli aşarlar. Yeter ki toplum bize engel olmasın.” dedi
Sol eli ile destek alarak sadece sağ elini kullanarak klavyede yazdıklarını kitaba dönüştüren Keleş, 300 sayfalık ‘Kıtmirce Dualar’ kitabını 2012 yılında 400 adet basarak, ikinci kitabı 2013'te ‘Sevgililer Sevgilisine Mektuplar ve Şiirler’ kitabını 300 adet bastırarak çıkardı.


Sancaktepe’de kitap şöleni

Sancaktepe Kaymakamlığı ve Milli Eğitim Müdürlüğü’nün katkıları ile düzenlenen ve Sancaktepe Belediyesi’nin organize ettiği, II.Sancaktepe Kitap Fuarı, Meydan Parkı’nda açıldı. 20-29 Eylül tarihleri ziyarete açık olacak fuarda, 45 yayın evi bulunuyor. Ziyaretçiler fuarda indirimli kitap satın alabilecekler.

Yayınevleri stantlarda kitapseverleri ağırlarken, bir yandan da kitap yazarlarını okurlarıyla buluşturuyor.

Bunamaya karşı kitap okuyun, bulmaca çözün

Uzmanlar, bu hastalığın birçok sebebi olduğunu ve engellenmesi adına da birçok aktivite yapılabileceğine işarete ediyor. Bunamayı engelleme yada alzheimer hastalığına yakalanmamak için zihninizi devamlı aktif tutacak bulmaca çözme, kitap okuma, anılarınızı yazma, gazeteleri takip ederek okumanın faydalı olacağı belirtiliyor.

Orhan Kemal’in bitmeyen romanı kitap oluyor



Romanın kayıp olan son bölümünü yazarın oğlu Işık Öğütçü yazdı
Türk edebiyatının büyük ustalarından, 1970 yılında kaybettiğimiz Orhan Kemal’in 17 Eylül’deki doğum gününde sevenlerine müjdeli haber geldi. Orhan Kemal’in oğlu Işık Öğütçü yazarın yıllar önce tefrika edilen ve finali kayıp romanı “Uçurum”u gün ışığına çıkardı.
Öğütçü şunları söyledi: “Uçurum romanı Büyük Gazete isimli dergide 25 Ocak 1961’de tefrika edilmeye başlanmış, 22 sayı çıkmış. En son 21 Haziran 1961’de çıktıktan sonra derginin akıbetinin ne olduğu belli değil. Çok arama yaptım fakat sonunda derginin kapandığına ikna oldum. Tabii bitmemiş bir romandı. Orijinallik olsun diye sonunu birkaç cümleyle ben bağladım. Bunu kitabın önsözünde yazacağım. Roman, tersanede kaynakçı olarak çalışan erkek kahramanın sevdiği kız ile daha önce gönül ilişkisinde olduğu kadının arasında geçen serüveni anlatıyor;

 

Benzer Yazılar

0 yorum

Teşekkürler

Bumerang

Bumerang - Yazarkafe